Oldalak

Közérdekű adatok

KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság közzétételi listája I. SZERVEZETI, SZEMÉLYI ADATOK Közzétételi egység Szám Adat megnevezés Adattartalom Elérhetőségi adatok 1.1. Hivatalos név (teljes...

Jogszabályok

A Nemzeti Jogszabálytár elérhetősége: http://www.njt.hu/ Általános jogszabályok [TÖRVÉNYEK] 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről 1993. évi XCIII. törvény a munkavédelemről 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról 2000. évi C. törvény a...

Vasúti díjtáblázat

Fontosabb tudnivalók A megrendelt eljárások, szolgáltatások és vizsgák végrehajtásának teljesítését a vizsgaközpont csak az igazoltan befizetett díjak ellenében végzi. A díjakat a vizsgára való jelentkezésig az OTP Bank Nyrt.-nél vezetett 11711003-21463062 számú számlájára...

Vizsgalebonyolításhoz kapcsolódó eljárások

Az oldal tartalomjegyzéke Alapvizsga halasztás A vizsgán történő részvételi szándék bejelentése Vizsgahelyiségek komfortja és felszereltsége Távolmaradás igazolása Utólagos betekintés az alapvizsgák írásbeli vizsgadolgozataiba Vizsgaeredmény statisztika készítés ...

PÁLYAALKALMASSÁGI VIZSGÁLATTAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉSEK

A közúti járművezetők/ járművezető jelöltek közlekedéspszichológiai pályaalkalmassági vizsgálatának (a továbbiakban: PÁV) célja, annak a megállapítása, hogy a gépjárművezető: a)...

LINKEDINNEL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS

A rajongói oldal adatkezelése tekintetében az KAV és a LinkedIn közös adatkezelőnek minősülnek. A LinkedIn határozza meg elsődlegesen a közösségi oldalakat meglátogató felhasználók személyes adatai kezelésének céljait. A közösségi oldal adminisztrátora az oldal beállítási...

Dokumentumtár

GYAKORI KÉRDÉSEK

A közlekedési magatartást tágabban kell értelmezni, mint a vezetni tudást. Ez utóbbi inkább képességeinktől függ, míg a közlekedésben egész személyiségünkkel veszünk részt. Ezért fontos, hogy az alkalmasságot kizáró okok feltárása ne csak a képességek vizsgálatára korlátozódjon. 2004 óta alkalmazzuk a pályaalkalmassági vizsgálatokban az osztrák Közlekedésbiztonsági Tanács (Kuratorium für Verkehrssicherheit) által kifejlesztett ART2020 vizsgáló berendezést, mely a közlekedéspszichológiai tesztrendszereknek egy új generációja. Az eljárás kidolgozásakor és továbbfejlesztésekor az osztrák szakemberek arra törekedtek, hogy egy-egy tesztmutatóhoz (pl. figyelem, tájékozódás, szenzomotoros koordináció, reaktív terhelhetőség) meghatározott vezetői viselkedéseket (pl. körültekintés, sávváltás, sebesség megválasztása, elsőbbségadás) rendeljenek hozzá. A vezetői viselkedés megfigyelésére egy oktató autóban, a viselkedést megfigyelő vizsgáló és egy autóvezető-oktató kíséretében került sor. Emellett a jármű egy műszeres vezetői viselkedés-elemző eszközrendszerrel volt fölszerelve. A vizsgálat kb. 1,5 órát tartott, egy autópályát, országutat és városi vezetést tartalmazó standardizált útszakaszon. Az így kapott valós viselkedési adatok, valamint az ART2020 teszteredmények statisztikai feldolgozása jelentős összefüggéseket állapított meg. A képesség-és személyiségvizsgálatok során feltárt hiányosságok (pl. a figyelmetlenségből vagy lassú reakcióidőből eredő bizonytalan, hibás döntések stb.) együtt jártak a valós közlekedési helyzetben megfigyelt balesetveszélyes magatartással.

Hírek

ÁKÓ ÉS VSM: ELÉRHETŐK 2022 HARMADIK NEGYEDÉVÉNEK ADATAI

Címke: ÁKO, VSM, KÖZÚT, STATISZTIKA

A hazai autósiskolák teljesítményét mérő Átlagos Képzési Óraszám (ÁKÓ) és a Vizsga Sikerességi Mutató (VSM) legfrissebb értékei táblázatos formában és grafikonok segítségével is...

Hivatásos járművezető GKI vizsgák: szeptembertől angolul és oroszul is lehet vizsgázni

Címke: KÖZÚT,

2022. szeptember 1-jétől az alap- és továbbképzési GKI (Gépjárművezetői Képesítési Igazolvány)...

ÁKÓ és VSM: elérhetők 2022 második negyedévének adatai

Címke: ÁKO, VSM

A hazai autósiskolák teljesítményét mérő Átlagos Képzési Óraszám (ÁKÓ) és a Vizsga Sikerességi Mutató (VSM) legfrissebb értékei táblázatos formában és grafikonok segítségével is...

Télivel csak télen! Miért fontos a jó gumiabroncs?

Címke: SZAKÉRTŐ, KÖZÚT

A közlekedési balesetek több mint 93%-át emberi tényezők okozzák, a fennmaradó 7% egyéb – általában műszaki - hibákra vezethető vissza. Ki ne hallotta volna egy-egy híradásban, hogy a balesetben érintett gépkocsin téli helyett nyári gumi volt, vagy épp nem a megfelelő gumiabronccsal volt...

Az Országos Balesetmegelőzési Bizottság tagja lett a Vizsgaközpont

Címke: KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁG, ORFK-OBB

Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság tagjainak sorába lépett a KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont a bizottság legutóbbi ülésén. A közös munka során a járművezetők...

ÁKÓ és VSM: elérhetők 2021 utolsó negyedévének adatai

Címke: ÁKÓ, VSM, KÖZÚT

A hazai autósiskolák teljesítményét mérő Átlagos Képzési Óraszám (ÁKÓ) és a Vizsga Sikerességi Mutató (VSM) legfrissebb értékei táblázatos formában és grafikonok segítségével is...

Ön dönt! Iszik vagy vezet?

Címke: KÖZÚT, PÁV, SZAKÉRTŐ

Miért van kiemelt szerepe a prevenciónak az alkoholos befolyásoltság alatti járművezetés tekintetében? Miért fontos hangsúlyozni ennek veszélyeit? Milyen következményei vannak, ha rosszul oldjuk fel a híres közlekedésbiztonsági szlogenben szereplő dilemmát? A Pályaalkalmassági Igazgatóság...

ÁKÓ és VSM: elérhetők 2020 utolsó negyedévének adatai

Címke: KÖZÚT, SZAKÉRTŐ

A hazai autósiskolák teljesítményét mérő Átlagos Képzési Óraszám (ÁKÓ) és a Vizsga Sikerességi Mutató (VSM) legfrissebb értékei táblázatos formában és grafikonok segítségével is...