Új online felület az iskolavezetői és a szakoktatói adatok frissítésére
November 15. és december 29. között lesz érhető el az az online felület, amelyen az iskolavezetők és szakoktatók a névjegyzékben feltüntetett elérhetőségi adataikat frissíthetik. Az elektronikus felületen létrehozott bejelentők a KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont ügyfélszolgálatain adhatók le – ezeket a Vizsgaközpont automatikusan továbbítja a névjegyzéket vezető hatóság számára.
A közúti közlekedésről szóló, 1988. évi I. törvény 18. § (9) bekezdésének értelmében a közlekedési hatóság (Innovációs és Technológiai Minisztérium) névjegyzéket vezet az iskolavezetői és a szakoktatói tevékenység végzésére jogosultakról. A közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának általános szabályairól szóló 179/2011. (IX. 2.) Korm.rendelet szerint a nyilvántartott adatokban bekövetkezett változások bejelentése kötelező – amire az érintetteknek az adatváltozást követően legfeljebb 15 nap áll rendelkezésére.
Az adatok aktualizálásának érdekében újonnan létrehozott online felület november 15-én nyílik meg az iskolavezetők és a szakoktatók előtt, akik december 29-ig ellenőrizhetik és aktualizálhatják a névjegyzékben szereplő elérhetőségi adataikat. Fontos, hogy a szakemberek valamennyi elérhetőségi adatot pontosan rögzítsenek a felületen, ahol egyébiránt a szükséges változtatások bejelentésére szolgáló nyomtatványok (Iskolavezetői elérhetőségi adatok bejelentése és Szakoktatói elérhetőségi adatok bejelentése) online kitöltésére és nyomtatására is lehetőség nyílik.
Az iskolavezetői változás-bejelentés ITT, a szakoktatók felülete pedig ITT érhető el.
Ha ön jelenleg képző szervnek nem iskolavezetője, akkor iskolavezetőként ITT, az „Értesítési adatok bejelentése iskolavezetők részére” szövegrész alatti „Bejelentés” szóra kattintva érheti el a felületet.
Az érintettek a jelzett felületekre belépve, azok jobb felső sarkában található „Bejelentés” menüpont alatt az „Új bejelentés”-re kattintva tehetik azt meg, majd a kinyomtatott PDF-et a Vizsgaközpont ügyfélszolgálatain – országszerte – leadhatják.
Az ügyintézők a nyomtatvány átvételekor személyazonosítást végeznek, ezért a nyomtatvány kizárólag személyesen adható le bármely – személyazonosításra alkalmas – okmány bemutatásával.
A beérkező bejelentéseket a Vizsgaközpont továbbítja a névjegyzéket vezető hatóság számára.
A KAV ügyfélszolgálatainak elérhetőségei ITT érhetők el.

Karbantartás miatt szünetelni fognak a KVAR rendszer szolgáltatásai július 25-én
Címke:
Karbantartás miatt szünetelni fognak a KVAR rendszer szolgáltatásai július 25-én A KVAR rendszer 2025. július 25-én, pénteken 19:00 és 00:00 óra között karbantartás miatt szakaszosan nem lesz...

Tájékoztató az automatikus okmánykiállítás díjkötelessé válásáról
Címke:
2025. július 1-jétől fontos változás lép életbe az automatikus okmánykiállítással kapcsolatban. A jogszabályi módosítás értelmében az érintett eljárások ettől az időponttól kezdve...

A Vizsgaközpont kitelepült ügyfélszolgálattal várja a látogatókat a BAHART Regatta 2025 nyitó napján
Címke: HAJÓZÁS,
A Vizsgaközpont is csatlakozik a Balaton egyik legnépszerűbb amatőr vitorlás eseményéhez: a BAHART Regatta...

Előzetes ellenőrzés a Tiszán: biztonságos komp- és révátkelésre készülnek a hatóságok
Címke: HAJÓZÁS,
Májusban a Hajózási Vizsgáztatási Főosztály (HVF) munkatársai a Tiszai Vízirendészeti...