Önbizalmat adhat a PÁV vizsgálat az 5. sikertelen forgalmi vizsga után
Ha a vizsgázó azonos kategóriában, két éven belül öt alkalommal is sikertelenül kísérli meg letenni a forgalmi vizsgát, akkor a jelenleg érvényes szabályozás szerint a következő vizsgát megelőzően rendkívüli pályaalkalmassági vizsgálaton (rendkívüli PÁV) kell részt vennie.
Magyarországon ezt a közúti járművezetők pályaalkalmassági vizsgálatáról szóló 444/2017. (XII.27.) Kormányrendelet, valamint a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV.21.) GKM rendelet határozza meg. A vizsgálatra való jelentkezés módjáról az 5. sikertelen forgalmi vizsgán közreműködő vizsgabiztos ad felvilágosítást a vizsgálathoz szükséges tájékoztató és jelentkezési lap átadása mellett.
A rendkívüli PÁV-ot a KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Kft. Pályaalkalmassági Vizsgálati Igazgatósága végzi Budapesten, a Vajdahunyad u. 45. szám alatt. Az ügyfélszolgálat elérhetősége itt található.
Felmerülhet a kérdés, hogy van-e létjogosultsága a rendkívüli PÁV-nak ilyenkor? És vajon milyen hatással van ez a tanulóra? A vizsgálatot követően megváltozik-e a gépjárművezető jelölt értékítélete a saját felkészültségét illetően?
A tapasztalatok azt mutatják, hogy ilyen esetekben a rendkívüli PÁV-on alkalmas minősítéssel értékelt tanulók önbizalma erősödik, hiszen a sikertelen forgalmi vizsgák után olyan visszajelzést kapnak, hogy képesek elsajátítani a járművezetéshez szükséges ismereteket, készségeket. Ennek a megerősítésnek a birtokában a többségük feszültsége érezhetően csökken a következő forgalmi vizsgán, így összességében kijelenthető, hogy az alkalmas minősítéssel záruló vizsgálat pozitív hatással van a tanulókra.
Érzékelhető, hogy nagy részük a rendkívüli PÁV-ot követően motiválttá válik, illetve értékelni és elemezni kezdi az addigi teljesítményét. Mindemellett nem csak a saját felkészültségét veszi számba, hanem újraértékeli a szakoktatóval való viszonyát, a levezetett tan- és vizsgaórákon történteket, valamint az addig elhangzott információkat is. Ennek eredményeként néhányan szakoktatót váltanak, bízva a sikeresebb forgalmi vizsgára való felkészítés lehetőségében. Ez a döntésük többnyire el is éri a célját, de elsősorban nem azért, mert a rendkívüli PÁV-ig az addigi szakoktató hiányosan oktatta volna a tanulót, hanem azért, mert az új szakoktató új lendületet tud adni a képzés során.
Ahhoz, hogy megismerje egymást a tanuló és a szakoktató sokat szükséges gyakorolni, hiszen a tanulók képességei nem egyformák, ebből kifolyólag a sikeres forgalmi vizsgához vezető út is valakinél hosszabb, valakinél rövidebb ideig tart. Aki azonban a rendkívüli PÁV-on alkalmas minősítést kapott, kellő idő- és pénz ráfordításával szinte biztosan eléri a célját, és sikeres forgalmi vizsgát tesz.
A közúti közlekedés veszélyes üzem. A rendkívüli PÁV egyfajta szűrőként is funkcionál, és részben ez adja a létjogosultságát, ugyanis az a vizsgálat által nyer megállapítást, hogy ki az a személy, aki alkalmas, és ki az aki alkalmatlan a közúti járművezetésre.
Márciusban kerülhet a kormány elé az új KRESZ
Címke: ÉKM,
2025-ben kerül a Kormány elé az új KRESZ, de a közlekedési szabályok mellett figyelmet kell fordítani azok betartatására is. Lázár János, építési és közlekedési miniszter Közlekedésinfó címmel tartott sajtótájékoztatót. Március végére elkészül az új KRESZ tervezete, amelyet...
Boldog karácsonyt és eredményes új esztendőt kívánunk!
Címke:
Minden kedves ügyfelünknek, partnerünknek és kollégánknak szép karácsonyt, eredményes új esztendőt kívánunk! ...
MOTOROSBARÁT SZALAGKORLÁTOK
Címke: HÍREK,
A közlekedésbiztonság egyik kiemelt területe a motoros balesetek megelőzése, amelyek sajnos továbbra is gyakoriak az utakon. A statisztikák szerint Magyarországon évente mintegy 1200-1300 motoros baleset történik és ezek közül körülbelül 5%, azaz évi 50-60 eset halálos kimenetelű. A balesetek...