Hogyan készüljünk a gyakorlati vizsgára?
A járművezetői vizsga az emberek életében fontos mérföldkő, hiszen uralni, irányítani egy gépet remek érzés.
Az autóval való közlekedés megkönnyíti, kényelmesebbé teszi az ember életét, nem kell alkalmazkodni sem a busz, sem vonat menetrendjéhez, nincs tolakodás a metrón, trolin, villamoson. A legértékesebb dolgot takaríthatja meg vele az ember: az időt!
Bár autózni jó dolog, számos veszélyt is rejt magában, ezért törekedni kell az ismeretek minél szélesebb körű elsajátítására; vizsgára pedig csak akkor jelentkezzünk, amikor már biztosak vagyunk a jármű önálló vezetésében, magabiztosan közlekedünk és eligazodunk a forgalom útvesztőiben!
A vezetők többsége csetlik-botlik az első órákon. Vizsgadrukk nélkül nincs vizsga; de annak jó értelemben véve doppingolnia és nem blokkolnia kell az embert. Mi történhet legrosszabb esetben? Maximum nem sikerül elsőre. És? Többet tudunk gyakorolni, így a következő alkalommal már felkészültebben ülünk a volán mögé, ráadásul a vezetői engedélyben sem lesz benne, hogy hányadik alkalomra sikerült.
A vizsgát megelőzően időben (!!!) ellenőrizzük okmányaink érvényességét – vizsgázni csak ezek birtokában lehet. Öltözékünk legyen kényelmes, mégis az alkalomhoz és vezetéshez illő. A vizsga előtti napon csak a pozitív gondolatoknak engedjünk utat! Gondoljuk végig a tanultakat, és – ha van rá lehetőség – vezessünk még egy vagy két órát az oktatóval. Gyakoroljuk azokat az elemeket, amelyekben bizonytalanságot érzünk.
A vizsgabiztos arra kíváncsi, hogy mit tudunk, hogy alkalmasak vagyunk-e az önálló, biztonságos közlekedésre. Ugyanakkor tisztában van azzal, hogy az autóvezetést most kezdtük, a rutinszerzés ideje csak ezután jön! Sokfelé terjeng a mondás: az első forgalmi vizsgáján mindenki megbukik. Ez azonban nem így van; ha csak néhány apróbb hibát vétünk, sikerülni fog a vizsga.
A közlekedés állandóan változó, izgalmas, veszélyekkel és váratlan helyzetekkel teli, sok résztvevős, örökös körforgás, ahol szép számmal fordulnak elő olyan helyzetek, amelyekre nem lehet előre felkészülni. Elképzelhető, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk, mégsem úgy jön össze, nem olyan lesz az végeredmény, ahogyan azt elképzeltük, mert a gyakorlás során nem találkoztunk olyan szituációval, amely a vizsgán bekövetkezik. A sikertelen a vizsgát fogjuk fel gyakorlatként, gondoljunk arra, hogy lehetőségünk volt éles körülmények között vizsgarutint szerezni.
Nagyon fontos a vizsgabiztos tanácsait megszívlelni –hasznosak lehetnek a következő alkalommal!
A legfontosabb, hogy olyan tudással kerüljünk ki a forgalomba, amelynek birtokában biztonságban vezethetünk és mások épségére is vigyázunk. Aki elindul autóval otthonról, fontos, hogy elérje úticélját, majd dolga végeztével ismét hazatérhessen szerettei körébe, ugyanis mindenkit hazavárnak.
Sikeres vizsgát, balesetmentes közlekedést kívánunk!

Angol nyelven is elérhetőek a belvízi hajózási vizsgák
Címke: HAJÓZÁS,
A 2025-ös évtől jelentős újítással bővült a Vizsgaközpont szolgáltatási köre: a Hajóvezető (uniós), a Belvízi hajózási rádiótelefon kezelő és a Vonalismereti vizsgák mostantól angol nyelven...

ÉKM PÁLYÁZATOK
Címke: KÖZÚT, SZAKTANFOLYAM
Az Építési és Közlekedési Minisztérium a közúti járművezetők és a közúti szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005 (IV.21.) GKM rendelet 38. § alapján pályázatot hirdet: e-learning rendszerű képzésben alkalmazható zárt rendszerű...

VASÚTI VIZSGABIZTOSI FELKÉSZÍTŐ 2025
Címke: VASÚT,
A vasúti vizsgabiztos jelölteknek, a vizsgabiztosi névjegyzékbe történő felvételi kérelem beadását megelőzően részt kell venniük a Vasúti Vizsgabiztosi és Ellenőrzési Osztály által szervezett, a vizsga lebonyolításának módjáról szóló két napos felkészítőn. Első nap...

Új gépkezelői szaktanfolyami képesítések, óraszám változások
Címke: KÖZÚT, SZAKTANFOLYAM
A közúti közlekedési ágazatban használt gépek kezelőinek képzéséről és vizsgáztatásáról szóló 54/2021. (XI. 5.) ITM rendelet közelmúltban történt módosítása a gépkezelői szaktanfolyamok...