GYAKORI KÉRDÉSEK TANULÓK RÉSZÉRE
A jogszabályban (24/2005. GKM rendelet) és egyéb dokumentumokban előírt új szabályok 2023. augusztus 24-étől alkalmazandók, a megújuló e-kapu és a mögötte működi informatikai rendszer (KÖKÉNY) 2023. szeptember 4-étől használható.
A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) olyan teljes körű azonosítási szolgáltatás, amely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokban azonosít és azt továbbítja a felhasználók, intézmények felé. A KAÜ-t definiáló jogszabály szerint a szolgáltatás magába foglalja az ügyfélkapus jelszavas azonosítást, valamint a Kormány által kötelezően nyújtott személyazonosításokat. A KAÜ az azonosításnál az igénylő által megadott azonosító adatok alapján a viszontazonosítás elvégzését is biztosítja azokban az esetekben, ahol az azonosítási szolgáltató ezt lehetővé teszi, hiszen ezzel felgyorsíthatja az elektronikus ügyintézést. A közigazgatási szerv az elektronikus ügyintézés esetén köteles a KAÜ igénybevételével történő azonosítás elfogadását biztosítani.
A https://ekapu.kavk.hu címen, ahol a kezdőoldalon kell kiválasztani az ügytípust (pl. kategóriás, szaktanfolyam).
Ennek egyik módja, hogy Ön közvetlenül a képzésre kiválasztott képzőszervnél (autósiskolánál) jelentkezik, ahol a megfelelő tájékoztatás mellett elvégzik Ön helyett a szükséges adminisztrációt.
A másik lehetőség (amelynek feltétele, hogy a képzés megkezdéséhez nincs szüksége a törvényes képviselője aláírására is), hogy az e-kapu felületen:
- a személyes adatok kitöltésével,
- a megszerezni kívánt vezetői engedély kategóriájának megadásával,
- a szükséges nyilatkozatok megtételével,
- a kiválasztott képzőszerv (autósiskola) megjelölése után KAÜ (pl. ügyfélkapus) azonosítással küldi be a jelentkezési adatlapot a KAV-nak.
Ez utóbbi esetben az autósiskola keresni fogja a további ügyintézés, illetve a képzés megkezdése céljából.
A személyes adatok megadása előfeltétele a képzésre való jelentkezésnek, illetve a vezetői engedély kiadásának.
Az(oka)t a már meglévő vezetői engedély kategóriá(ka)t kell megadni, amely(ek) az orvosi alkalmasság igazolásához és/vagy kategória előfeltételeként (pl. „C” kategória esetén a „B” kategória az előfeltétel) szükséges(ek); továbbá minden olyan kategóriát, amelyet Ön külön vizsga keretében szerzett meg.
Amennyiben szükséges további kategóriák megadása, akkor a „+ kategória hozzáadása” gombra kattintva tud plusz kategóriát rögzíteni.
Nincs további teendője, választott iskolája fel fogja venni Önnel a kapcsolatot!
90 nap áll rendelkezésre a kapcsolatfelvételre a képzőszerv és a jelentkező közt.
Nem, ebben az esetben forduljon képzőszervéhez!
Az e-learning szolgáltató által működtetett képzésmendzsment rendszer küldi meg az elektronikus képzési igazolást (tanfolyamigazolás), amennyiben a tanuló az e-learning képzés valamennyi teljesítési feltételének eleget tett.
Igen, hiszen ezzel jelentősen egyszerűsödhet a vezetői engedély kiállításának és átvételének folyamata.
A tanulókat az első alkalommal kizárólag a képzőszervek jelenthetik elméleti vizsgára, a tanulók a számítógépes elméleti pótvizsgájukat azonban már önállóan is intézhetik!
A tanulókat kizárólag a képzőszervek jelenthetik gyakorlati vizsgára!
A vizsgázó a kategóriás vizsga ügyintézési ügyfélkapcsolaton tudja kezdeményezni a pályaalkalmassági vizsgálatra átirányítását. Ezt követően kerülhet sor a PÁV vizsgálati díj befizetés teljesítésére, majd az időpont kiválasztására és foglalására.
A tanuló a kategóriás és szaktanfolyami képzés keretében saját maga csak a számítógépes elméleti pótvizsga díját fizetheti közvetlenül!
Ennek lehetőségei:
- személyesen, bankkártyás fizetéssel a Vizsgaközpont ügyfélszolgálatain,
- sárga csekken történő befizetéssel, amelyhez a csekkek a Vizsgaközpont ügyfélszolgálatain érhetők el,
- képzőszerven keresztül befizetve.
FIGYELEM! A tolmács díját külön befizetéssel kell rendezni az OFFI felé!
Vizsgázó, illetve vizsgált részére közvetlen számlakibocsátás kategóriás pótvizsga, PÁV és Utánképzés esetén történhet. Ha a vizsgázó, illetve vizsgált a kapcsolattartás céljára megadta e-mail címét, akkor a Vizsgaközpont erre az e-mail címre küld távnyomtatásos számlát. Ennek hiányában a vizsgázó, vizsgált a kinyomtatott számlát a helyszínen személyes átadással, vagy postai úton kapja meg.
A számla a befizető nevére kerül kiállításra. Amennyiben a képzőszerv fizeti be vizsgadíjat, akkor az ő nevére állít ki a rendszer távnyomtatásos számlát. A képzőszerv és a tanuló egymás között, a Vizsgaközponton kívül számol el a vizsgadíjjal.
Ez egy elektronikus úton hozzáférhető, de valójában papíralapú számlát takar, amelyet az ügyfélnek kell kinyomtatni.
Amennyiben a KAV az igazolást elfogadja, úgy a vizsgadíj visszatérítésre (jóváírásra) kerül arra a folyószámlára, ahonnan a korábbi befizetés történt. Ezt követően a visszatérített összeg a következő vizsgára felhasználhatóvá válik.
A lefoglalt pótvizsgaidőpont legkésőbb az azt megelőző nyolcadik naptári napon mondható le úgy, hogy a vizsgadíj visszatéríthető legyen!
Kizárólag számítógépes elméleti kategóriás vizsga pótvizsgája esetén (szaktanfolyami képzés esetén is).
A Vizsgaközpont Call Centere hétfőtől csütörtökig 8:00-tól 16:30-ig, pénteken 8:00-tól 14:00-ig várja hívásait. E-mailben az info@kavk.hu címen fordulhat a társasághoz!
A Vizsgaközpontnál történő személyes ügyintézés során a Digitális Azonosító Program (DÁP) útján történő személyazonosság igazolása jelenleg nem elérhető szolgáltatásaink igénybevételéhez. Kérjük, szolgáltatásaink személyes ügyintézés során történő igénybevételéhez továbbra is minden esetben hozzák magukkal személyazonosságuk igazolására szolgáló valamely okmány fizikai példányát ( a dokumentumról készült fotó vagy videohívás útján történő bemutatás nem fogadható el).